Czy można przygotować się do sesji, przed rozpoczęciem semestru?Można!
Jedną z lepszych praktyk jest przygotowania sobie listy zasad zaliczania przedmiotów w oparciu o syllabus. Dzięki takiej rozpisce wiemy od razu który przedmiot wymagać będzie naszej szczególnej uwagi. Możemy do tego wykorzystać również check listę, o której mówiliśmy w poprzednich postach. W czasie sesji będzie ona szczególnie przydatna.
Kolejnym narzędziem przydatnym w zarządzaniu czasem i zadaniami, który chcemy Wam przybliżyć to matryca priorytetów Eisenhowera. W tej metodzie dzielimy zadania według 4 ćwiartek:
1. Ważne i pilne – zadania muszą zostać wykonane już teraz, ta kategoria wiąże się z dużym stresem,
2. Ważne i niepilne – ta ćwiartka jest najważniejsza – umieszczane w niej zadania zostaną wykonane i skreślone lub przerzucone do 1 kategorii. Wykonywania zadań z tej ćwiartki jest najbardziej satysfakcjonujące,
3. Nieważne i pilne – możemy zlecić zadania innej osobie. Te zadania są zazwyczaj bardzo łatwe i najchętniej je wykonujemy. Są jednak przyczyną wielu frustracji, bo pomimo tego, że pracowaliśmy, nie ma widocznych efektów.
4. Nieważne i niepilne – te zadania to tzw. pożeracze czasu. Często stanowią ucieczkę od zadań z 1 i 2 ćwiartki. Redukujemy dzięki nim wrażenie, że odkładając zadania ważne i pilne oraz ważne i niepilne, tracimy czas.
PS. Jeśli jesteście zainteresowani tematem zarządzania projektami, zapraszamy Was serdecznie na webinar – „Stawiaj czoła wyzwaniom surowcowym poprzez zarządzanie projektami”, który odbędzie się na platformie Teams w najbliższy wtorek (29.03.).
Szczegóły na stronie wydarzenia. Link znajdziecie w podpiętym komentarzu.