Nasza ekipa wraca z kolejnymi informacjami dotyczącymi zarządzania czasem. W tym poście skupimy się na organizacji czasu na studiach oraz w pracy.
Istnieje wiele technik i aplikacji, a w naszych materiałach postaramy przedstawić Wam te o największej skuteczności. 📈
Technika Pomodoro – jest to metoda w której sporządza się listę zadań (w stworzeniu takowej pomoże Wam Microsoft To Do, którego możliwości opisaliśmy ostatnio). Ważną kwestią jest posortowanie zadań według ważności. Technika ta polega na intensywnym wykonywaniu konkretnego punktu z listy przez 25 minut, bez przerwy. Po pierwszym „pomodoro” następuje opcjonalna, 5-minutowa przerwa. Pełen cykl liczy 4 “pomodoro” – po takiej serii należy nam się dłuższa, 15-minutowa przerwa. ⏳
Jedną z najlepszych i sprawdzonych aplikacji do wdrożenia tej techniki jest “Focus To-Do”. Jest to prosta aplikacja, która umożliwia ograniczenie lub wstrzymanie powiadomień z mediów społecznościowych.
Bardzo pomocne osobom (takim jak autor tekstu), które mają problem z oderwaniem się od telefonu.🧐